Living the dream!

Heej alla! Måste börja med att säga tack för kommentarerna, hur skoj som helst att läsa och roligt att ni tycker om bloggen trots att jag blivit sämre och sämre på att uppdatera den..
.
Har självklart hänt massa saker sedan sist men berättar bara om dom roligaste :)
.
JAG HAR HAFT MIN FÖRSTA EGNA KITESURF SESSION :-D Sååå nice! Jag skulle egentligen gå ut med Deane (en av instruktörerna) men fick lite krångel med min kite innan så när vi fixat det hade han ingen tid att gå ut med mig. Han hjälpte mig att launcha min kite vilket är väldigt svårt att göra själv och sen sa han att han tyckte jag var redo för att köra själv. Så stod jag där i vattnet  och kontrollerade min kite högt upp i luften med ena handen och brädan i ett fast grepp med den andra. Började gå utåt, satte mig ner i vattnet, fortfarande med kiten i luften, stoppade i fötterna i fotstropparna på brädan, styrde kiten så kraftigt jag kunde ner till höger för att sedan snabbt styra upp den igen (detta är hur man startar), kände hur jag fick sjukt mycket kraft i kiten, ställde mig upp och körde!!!!! :-D Sån otroligt sjuk känsla! Det gick hur stabilt som helst tils jag kom på mig själv med att prata högt med min kite (på engelska), tappade koncentrationen totalt, började skratta och wopps så kraschade jag haha! Men fick snabbt upp kiten i luften igen, körde body drag upwind (då jag hittills bara lärt mig att köra downwind) och sen var det bara att testa igen åt andra hålet.. Så höll jag på i närmare 2 timmar. Jag körde hur mycket som helst och det var helt klart en av de lyckligaste dagar jag haft här i NZ! När jag skulle gå upp lyckades jag kontollera kiten hela vägen in till land och där tog en kille tag i den (det är så man vanligtvis slutar en session). När jag kom upp på land började jag snacka med en kille där som okcså var nybörjare och han sa att han inte alls trodde jag var nybörjare då han bara sett mig köra en repa och sen komma gåendes med kiten in till land. Detta är alltså en bra bit att gå då det var low tide (vad fasen är det svenska ordet? lågvatten?) haha jaja.. Det var väldigt roligt att höra och senare snackade jag med en av intruktörerna och han sa att han var jätte imponerad av att jag presterade så bra som jag gjorde efter att bara ha haft 3 lektioner, sjukt skoj att höra :)
Nu blev det väldigt mycket babblande om min kitesurfing här men den dagen var så fantastisk! Sedan dess har det inte blåst något så har inte fått chansen igen :(
.
Lite bilder på min kiteutrustning..
mina mina mina :)
bild på min kite, en Naish Charger 2010, 9m
Ännu en bild på den :)
Jag om några månader ;) hihi, så ser min bräda ut iaf! Ockås en Naish 2010
.
.
Hm.. vad har jag mer hittat på sedan sist?!
.
Helgen var jäkligt skoj då vi fick för oss att dra iväg på äventyr.. Samma gäng som stack till Waiheke alltså jag (Sverige), Lidija (Slovenien), Luca (Italien) och Baptiste (Frankrike). Vi hade lite olika jobb-tider på helgen så det fick bli en supersnabb campingroadtrip.
.
Klockan 12.00 på lördagen var vi alla lediga och kunde dra. Lidija jobar för ett hyrbilsföretag och hade fått låna en av deras superstora ohc lyxiga bil så den stack vi iväg med.. Vi bestämde medan vi åkte vart vi vile och til slut blev det Raglan som är en stad ca 2,5-3h sydväst om Auckland. Känd för sin grymma surfstrand. Vi var framme runt 4, checkade in på en camping nära "centrum" och sedan var det dax att laga mat och börja med vinet.. Sen gick det väl bara utför haha! Vid 8 eller något var vi redan inne i stan och först in på Raglands enda klubb :) Självklart hade dom ett supererbjudande på tequila shots så vipps var vi igång.. Efter någon timma var stället proppfullt och vi hade sjukt roligt där hela kvällen.. När vi kom tillbkaa till campingen sov vi i några timmar och vid 6 på söndagsmorgonen var vi uppe igen och började köra hem mot Auckland igen då Lidija började jobba 9. Haha! Förstår inte hur vi fixade det och absolut inte hur Lidija pallade att arbeta på söndagen men men skoj var det :D
Jag ska visa lite bilder för er :)
.
På surf beachen i Raglan
Försöka hoppa till en själutlösare är inte det lättaste, 2 lyckades iaf :P
Jag och Baptiste har hittat vinet och ölen och är mycket nöjda :) Där ser ni vår coola bil med!
vitlöksbröd ojojoj så gott! :)
Gruppfoto! :D haha! På väg från campingen in till stan..
Tequila! =)
Rockar på dansgolvet!!
okej vilka ägde dansgolvet?
WE DID ;D hahaha!
Försöker ta en fin bild på Luca vilket är lite svårt då en "lätt" berusad Kristin försöker stjäla all uppmärksamhet haha! På väg hem från krogen...
.
.
Well.. That's it for now eller vänta lite måste ju berätta att jag äntligen tagit tag i mig själv och skaffat mig ett GYM :D YMCA fick det bli! Störtskönt ställe med massa bra pass (hoppas jag). Har bara testat Zumba än så länge men det var helt otroligt bra! Inte alls som det zumba jag gått på hemma.. Mycket mer fart i det här passet och killen som hade det var helt otrolig! Sån energi.. Jag hade ett stort smile på läpparna genom hela passet trots att jag var helt slut så skrattade jag och tog i ytterligare när jag shakade ass haha! Jätte skoj! Ska försöka gå på ett pass varje dag kl 9.30 :) Sen har dom ju ett stort och bra gym med så vad mer behövs? :)
.
Nu är jag jätte trött så ska lägga mig och läsa lite i min grymma bok och sen sova.. Saknar er där hemma massa och är glad för er skull att våren har böjat komma! Det förtjänar ni allihop :)
.
Massa kramar från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0