Toppenhelg!

Heej!
Jag tänkte berätta lite om min underbart galna helg :-)
Lördagen startades med ett låångt Skype-samtal med pappa vilket var ett otroligt bra sätt att starta helgen på då jag var ensam (Kate o Hannah åt frukost ute med en vän) och pappa var ensam då mamma var på skidsemester.
Kl 11 var det dags att packa träningskläderna och sticka med Kate o Hannah till Kahl's boxningsställe. (Kates nya kille heter Kahl och inte Carl:) Han körde ett styrke/box-pass med oss och jag trodde jag skule tupa av i slutet men det var otroligt gött att röra på sig lite igen! Välbehövligt :-) Har en extreem träningsvärk nu haha!
Lite senare samma dag kom Tabitha hit. Vi skulle ut och göra Auckland osäkert på kvällen och eftersom jag bor närmast stan kom vi fram till att det blev lättare om hon sov över här. Kate är som sagt världens snällaste och hon har inget alls emot att folk kommer hit för att hänga med mig och de får gärna sova över :-)
Vi hade en skoj förfest här hemma och tyckte det var sjukt skoj att få klä upp sig och sminka sig lite igen då det var evigheter sen sist. Man har ju oftast shorts, t-shirt, inget smink och håret i en toffs här :-)
Lite senare tog vi bussen downtown och letade upp ett backpacker-hostel som ligger på en tvärgata till Queen St. Där var det en jäkla fest redan när vi anlände typ vid 9.30 och det blev inte lugnare.. BDO (Big Day Out) hade varit på fredagen i Auckland. Detta är en stor endags-festival med massa artister och folk från hela NZ kommer hit då. Vi festade med ett jätte stort gäng från Wellington, några tyskar, några fransmän, en kille från Canada och sen var vi några svenskar också. Jag, Ida och hennes klasskamrat.
Killarna från Wellington envisades med att säga att jag var från Australien. Jag förstår det inte men jag har tydligen lyckats få en australiensisk dialekt haha. När jag berättade att jag var från Sverige sa dom typ "Oh okej men du är uppvuxen i Australien?" haha! Jaja fick beröm för min engelska iaf och det var ju skoj :-) Många har tydligen svårt för att förstå dem när de pratar snabbt men tyckte inte det var några problem :-)
Det blev en galen kväll med utgång på två olika klubbar. Vi dansade gärnet till 5 tror jag och sen tog vi en taxi hem och det var inte alls så dyrt som jag hade förväntat mig. Det kostar mig 25 dollar att åka hem vilket är ca 125 kronor. :-D
Igår chillade vi bara. Åkte in till stan för en fika på Starbucks och för att planera vår nästa weekend. Nästa helg har nya zeeländarna långhelg. De ät lediga på Måndagen så jag och Tabitha har hyrt en bil för att sticka till Coromandel lördag-måndag. Det är en ca 4-5 timmars bilresa från Auckland och det finns massa skoj att se där. Underbara grottor (Cathedral Coves) och Hot Springs. (varmvattenskällor man kan bada i).
Nu måste jag kila men tänkte ladda up lite bilder från lördagen först :-)
På Starbucks, vad tycks om mitt otroligt coola linne? haha :-)
Ha de fint!
Massa kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Stereo;)

Tja! Nu sitter vi på bussen 20min kvar tills vi e framme i Uddevalla där vi ska gå av! Bussen är full av bakfylla och ner drägglade hakor,( du vet hur de blir när man sitter å sover på bussar:))



Behöver ja säga att vi levererade duktigt denna helgen i hemsedal:)?? Roli blogg föresten, kul att du har du kul!

2011-01-23 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0