ojojoj vad tiden går fort...

...och sorry för att jag inte har skrivit sen i söndags..
Jag trivs fortfarande jätte bra här :-) Dagarna går hur snabbt som helst. Har gjort en massa skoj den här veckan.
I måndags var jag och Hannah på Kelly Tarlton's som är ett stort innomhusakvarium. Lite likt havets hus hemma med tunnlar så att man har hajarna simmande precis över huvudet, häftig känsla.
Ja o Hannah väntar på bussen :-)
På kvällen kom Malin tillbaka från sin resa. Malin är nannyn som bodde här innan mig. Jätte trevlig tjej så trist att hon är hemma i Sverige nu.. Hon och en tjej som heter Julia tog med mig till en killkompis i stan som heter Brian och är från USA. Julia är btw från Uddevalla och känner Anton haha helt sjuk =) Det blev en jätte trevlig kväll nere i stan och några andra tjej joinade också. På bilden är Malin till vänster, Julia i mitten och jag till höger. Julia ska jag träffa mer men hon sticker på semester till sydön nu och sen är hon bara här någon vecka innan hon sticker över till Australien tyvärr. Synd för hon var en skön tjej :)
Tisdagen var en riktig skiddag. Det regnade i princip hela dagen men jag, Malin o Hannah trotsade ändå regnet för att ta en promenad till Avondale centrum. Inte så mkt till centrum mer som ett litet chinatown.. Det är väldigt mycket asiater i NZ och de har affärer typ överallt så ibland känns det verkligen som om man är tillbaka i Asien fast med dyrare priser :P
Avondale är btw en spindel som finns i NZ och det finns en stor "staty" på en nere i centrum. Tog en bild på den med såklart :)
Natten till onsdagen hade Hannah en kompis över på sleepover så onsdagen var väldigt lugn för min del då de lekte tillsammans. Vi gick till parken precis här bredvid och lekte med några jätte coola gungor :-)
Igår (Torsdag) var min lediga dag. Eftersom jag jobbar mkt mer nu än vad jag egentligen ska hade Kate fixat så att Hannah skulle till en kompis så jag kunde vara ledig. Jag åkte in till stan vid 10 för att shoppa och det visade sig bli en mkt kostsam dag på stan :-) Jag hade massa saker som jag var tvungen att köpa men sen har dom jäkligt bra klädaffärer här med. Cotton On, Supré och Valley Girl har redan blivit favoriter så nu har jag en ny strandklänning, två par shorts (ett par vita och ett par jeans), en rosa tunn tröja samt en snyggt partylinne haha nu blev det nästan som dom där stela modebloggarna här haha men jag lovar jag ska inte lägga ut bilder på mig i alla mina nya kläder ;-) haha!
Vid typ 1 mötte jag upp med Ida som jag lärde känna hos Brian i måndags och efter ett tag mötte vi upp med Brian. Detta resulterade i att vi hamnade på en schysst dold "bakgate-krog" och drack en del öl. Mycket trevligt! Efter detta stack vi hem till Brian och fortsatte vår lilla fest och sen gick vi ner till Britomart för att hinna med sista bussen hem. Brian är btw 30, frånskild och bisexuell och väldigt väldigt intresserad av mig haha! Han är störtskön att umgås med men lååångt ifrån en kille som skulle intressera mig :)
Första bilden är Brian och Ida och andra bilden är jag och en random kille vi träffade på stället.
Nu är det dags för mig att sticka.. Ska försöka skriva snart igen men troligtvis blir det nog bara någon gång i veckan i fortsättningen.
Imorgon ska jag o Ida ut o göra Auckland osäkert :-)
Hen grym helg allesammans!
Massa kramar från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0