Blivande kitesurfare :-)

Kära dagbok...

.

Här bara flyger dagarna förbi, det händer saker hela tiden så tiden går oerhört fort. Idag är det söndag och jag har inte gjort någonting över huvud taget vilket är huur skönt som helst. Jag kände att jag behövde en dag helt för mig själv för att bara chilla i solen och ta mig tid att faktiskt tänka på vad det är jag håller på med. Jag lever i ett land som ligger så långt bort ifrån Sverige man kan komma, jag älskar detta landet och har sjukt roligt här men njuter jag tillräckligt? Jag hoppas det för jag älskar varje minut men som jag nyss skrev så händer det saker precis hela tiden så det är svårt att faktiskt uppskatta varje sekund liksom. Så det är precis vad den här dagen har varit till för. Att verkligen njutaoch uppskatta min tid här! Jag har redan varit här i över en månad och på ett sätt känns det som om jag landade igår och på ett annat sätt känns det som om jag redan bott här i ett halvår :).

.

Soldengång i Aucklands hamn.

.

Helgen har varit spännande. Speciellt fredagen då jag lärde känna lite nytt folk (igen:). Hihi!

.

Som jag berättat tidigare är jag medel på en sida som heter www.couchsurfing.org och i förra veckan fick jag ett mail från en fransk kille. Vi bytte telefonnummer och bestämde att vi skulle ses på fredagen för en öl eller två downtown. Jag bjöd med Tabitha och vi åkte ner till stan. När vi promenerade runt bland alla barer vid hamnen kom en kille fram med en bunt kort i handen och frågade om vi ville ha en gratis öl var på ett stäle som heter Bungalow 8. Självklart säger man ju inte nej till en gratis öl så vi hakade på honom dit.

.

Inne på Bungalow 8 var det lugnt. Klockan var bara runt 10 så festen hade inte hunnit dra igång än. Vi tog var sin öl och chillade :-). Antoine och hans kompis skulle inte komma för än lite senare.. En kille (Ben Taylor) kommer fram och börjar snacka med oss om vad vi tycker om stället osv.. Han var störtskön och efter ett tag berättar han att han är managern för Bungalow 8 samt åtta andra barer downtown. Alltså precis den killen man ska känna, haha! De andra barerna är: WaterFront, Code, TheIceBar, AndrewAndrew, TheCarpark, Lenin, Provedor och MET. Alla dessa är sjukt stora framgångsrika barer/nattklubbar här i Auckland. Senare började vi snacka jobb och han sa att han ofta behövde fler bartenders så jag ska maila honom i veckan och se om han kan fixa ett extrajobb åt mig =) Haha hade varit toppen! En annan sak som var bra med att känna Ben var att jag inte betalade en enda öl inne på stället. Direkt när jag beställde något vinkade han lite snyggt till bartendern som genast förstod att den var gratis haha!

.

Antoine och hans kompis Xavier joinade runt 11-halv 12 och då var det helt fullt =) Vi hade sjukt roligt ihop med dem och vem visste att det faktiskt är sant att den där engelskan med fransk brytning faktiskt är väldigt romantisk och ganska sexig? Haha! Jag vet att jag lovat mamma och pappa att inte hitta min livs kärlek här i NZ men lite småromanser måste man väl få ha? Det är ju ändå semester ;-).

.

Xavier, Me, Tabitha and Antoine

.

Det var en otroligt lyckad kväll/natt iaf för oss alla och lördagen spenderade jag och Antoine på Point Chevalier Beach som ligger ca 10 min från där jag bor.

.

Surfbussen :) Liite avundsjuk på den ja..

Pt. Chev. Beach :-)

On the road..

.

Jag har bestämt mig för att lära mig Kitesurfa med! För någon vecka sedan såg jag en film som en tjej jag lärde känna i Norge lagt upp på Facebook. En kite-film från sydafrika. Efter den filmen kunde jag inte tänka på annat än Kitesurf och nu efter att ha umgåtts med Antoine som också är en kitesurfare har jag helt enkelt bestämt mig. Jag har tagit kontakt med Auckland Kitesurf Centre och ska gå en 3-dagars privatkurs. Har inte besämt när än men det kommer bli av! Det kostar närmare 2500 sek men det får det vara värt! Det ska tydligen räcka med de tre dagarna sen är man redo att köpa sina egna prylar och sticka ut! :-D Jag ser sjukt mycket fram emot det!!! Wiiihooo!

.

SöndagsCHILL hemma =) Lovely!

.

Nog med uppdatering för nu.. Och tack igen för era kommentarer! Älskar att läsa dom :-).


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ha ha! Just det, du har faktiskt lovat att inte träffa en kille på NZ! :)) Fast egentligen är det inte helt sant... Det handlar ju om att inte träffa någon som inte kan tänka sig att flytta till Sverige! ;) Så det får bli första frågan hädanefter när du träffar en kille som ser ut att klara alla övriga tester.. :)) Härligt att läsa att du är sååå lycklig (lite som Ferdinand!) och att även du faktiskt kan njuta av lite lugn och ro! ;)

Älskar dig! (och är grymt avis på kitekursen....)

2011-02-18 @ 20:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0