Dokument inifrån - Säljsekten

Hej!
.
Den här bloggen handlar ju om mitt liv och mina äventyr här i Nya Zeeland men jag kan ju faktiskt skriva precis vad jag vill i den och nu har jag något jag vill göra er uppmärksamma på.
.
Jag gick in på svt.se för någon timma sedan för att kika på nyheterna (skoj att se vad som händer hemma i Sverige) och ser då ett nyss upplagt program som heter Dokument Inifrån - Säljsekten.
.
Jag blir genast väldigt nyfiken då detta låter som en perfekt beskrivning av det jobb jag hade under ca 1,5 månad i Göteborg 2009. Ett sälj jobb som mer var en sekt än något annat. Detta programet handlar om The Phone House och det var inte det företaget jag jobbade hos men allt är precis likadant som där jag jobbade. Så för er som hörde mig berätta mycket om det här medan jag jobbade där, här kommer en grundlig version om vad det handlade om.
.
Varför jag lägger upp det här på min blogg är för att jag sett att ni är många som läser den (jätte skoj) så varför inte göra lite nytta och varna er för dessa jobb?!
.
Jag lyckades genomskåda jobbet relativt snabbt och förstod att något var väldigt fel. Jag blev en av de personerna som blev farlig för företaget. Killen i repotaget som jobbar "under cover" för Dokument inifrån är en av dem. Han är för smart för företaget och förstår att det inte är lagligt att jobba på det här sättet och börjar ifrågasätta....Enda skillnaden var att jag sa upp mig med omedelbar verkan och han blev sparkad.
.
Har ni en tima över tycker jag verkligen ni ska kika på programet då det beskriver ett nytt sätt att arbeta i Sverige och det är inte på ett positivt sätt..
http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran__saljsekten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0