Tisdagen 12/4 - en fantastisk dag :)

Jag har så otroligt mkt att skriva om men nu ska jag bara skriva om just idag.. Denna underbara dag. Det är tisdag och jag vaknade av att klockan ringde 7.30 som varje morgon. Jag kände mig utvilad, gick upp och satte på mig träningskläderna, packade träningsväskan, fixade Hannah's lunchlåda, åt frukost, borstade tänderna och kl 8 var vi på väg till skolan.. Vid 9 var jag på gymmet (YMCA) och för att fördriva tiden promenerade jag på en av löpmaskinerna i 20 min och vid 9.30 startade passet som heter Power Play. Ett annat ord för Power Play är Bootcamp som säkert fler av er hört talas om = HÅRD TRÄNING! YMCA är en ideell förening precis som Friskis och Svettis och påminner mkt om Friskis. Alla slags människor tränar där och det är mycket skönare stämning än på till exempel SATS där jag tränade i Norge. Men men tillbaka till min dag.. Efter passet tog jag en lång och härlig dusch vilket är helt underbart på det gymet då duscharna är helt nyrenoverade. Det finns endast 3 duschar men man behöver ALDRIG vänta på någon så vi endast är max 3 personer som faktiskt duschar efter passet. (märkliga kiwisar). Jag pratade med kvinnan som har passet + en till kvinna som alltid går på samma pass som jag idag om skillnaden mellan svenska gym och gym i NZ. Jag har tränat på ett antal olika gym i Sverige (Friskis och Svettis, PLUS, Sportlife, Strömstads badhus/gym samt SATS och Elexia i Norge) och en sak som är gemensamt för de omklädningsrummen är att man duschar tillsammans. Tjejerna har ett stort omklädningsrum och duschen är stor och gemensam. Nu undrar ni säkert vad skillnaden kan vara här i NZ? Jo, här har man var sin egen dusch. Ett rum med lås där man går in och har en liten bänk samt dusch. De är så jäkla konservativa här att de inte ens kan duscha gemensamt. Byta om gör man inne i det där lilla duschrumet med. Det är precis som på stränderna här. Det är svårt att hitta en strand utan omklädningsrum och det finns ofta separata bås inne i omklädningsrummen där man byter om. Haha de är så roliga! Fasen nu råkade jag spåra ut från ämnet igen men det är så roligt med olikheter Sverige/NZ emellan. Tillbkaa till min dag.. Efter det härliga träningspasset åkte jag hem för att sätta mig med matten. Vet inte om jag nämnt det här på bloggen tidigare men jag har börjat läsa Matematik C på distans för att kunna söka in till en ekonomiutbildning när jag är hemma i Sverige igen. Det är en sjukt krävande kurs och jag sitter mellan 4-6 timmar mån-fre men detta. Idag hände dock något som inte hänt tidigare: dagens uppgifter var lätta! Jag förstod direkt vad det nya kapitlet handlade om och efter bara ca 1,5h var jag klar! Yippie! Detta kunde inte ha hänt på en bättre dag heller då det var 25-30 grader ute och strålande sol. Jag satte på mig bikinin och la mig på altanden för att sola.. Njöt av det i undefär en timma men sen blev jag rastlös. Jag blev sugen på att ta min favoritpromenad så med grym musik i öronen och med kameran i högsta hugg promenerade jag iväg mot Oakley Creek Walkway. Jag ska visa er lite bilder på min fantastiska favoritpromenad..
.
.
Parken utanför mitt hus. Huset ligger längst ner borta vid det vita taket och Oakley Creek Walkway startar precis på andra sidan vägen (bakom mig).
Min absoluta favoritbild tagen under dagens photosession.
En lycklig Kristin :-)
.
.
.
Okej nu är det såhär att jag tänkte skriva massa om vad som hnde i helgen också men något har hnt med internet så det tar ca 3-4 minuter för varje bild att laddas upp så nu har jag tröttnat. Jag kommer skriva mer men det får bli senare.. Har också lite planer på att detikera ett helt inlägg åt skillnader mellan Sverige och Nya Zeeland för det finns en del kan jag säga ;)
.
Nu ska jag tända lite ljus, dricka mitt te och njuta av brorsans soft playlist på spotify.. Vilken underbar dag! Jag behövde den.. Hade rejält med hemlängtan för några dagar sen.. Ville bara hitta första bästa flyg hem. Tyvärr har man såna dagar men hittills har det gått över fort :-)
.
Jag saknar er allihopa väldigt mkt iaf ska ni veta! Hoppas ni inte glömmer mig här borta.. puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Nu har vi läst och kollat in dina bilder och på sätt och vis känns det som om vi haft en stund tillsammans med dig, när vi följde med på din promenad! Ser fram emot din studie om skillnader mellan S och NZ.

Skönt att du kan hantera din hemlängtan som pockar på ibland. Även om det hade varit jätteroligt om du kom hem så känns det gött att du är kvar och lever ditt, som Ma sa, "carpe diem-liv". Tids nog är du bunden till en kanske ngt gråare vardag och då är det ju fantastiskt att ha din tid i NZ att se tillbaka på. Massor av kramar från dina fans på hemmaplan!

2011-04-12 @ 18:20:04
Postat av: Brorsaan

2011-04-14 @ 17:30:05
Postat av: Brorsaan

Min softlista asså ;) ?! bra den ! vi får ta och scype-a snart igen :) kram !

2011-04-14 @ 17:31:02
Postat av: Anonym

Kristin skriv mer mer mer! Saknar dig!

2011-04-15 @ 23:17:34
Postat av: Anne

WOW, visste inte att du är i Nya Zeeland!

Tack för din kommentar på min sida. Vill bara säga att din mamma var en av de sköterskor som Madde verkligen tyckte så mycket om, så även jag. Inget pjosk, (Madde hatade pjosk!)men ändå med hjärta och en mycket bra dialog. Hoppas hon läser detta, för jag vill tacka din mor från mitt hjärta.Hon gjorde allt för att lindra Maddes smärtor och jag är glad att just din mamma fick hjälpa Madde. Vill bara säga att du ska vara stolt över din mamma, för hon gör livet lite bättre för alla som har svåra smärtor och hon har det viktigaste jobbet av alla!

Nu ska jag lägga dig som favoriter, läsa din sida och se vad du upplevt "Down under".

Fler musikvideor kommer på Youtube, sök på Madeleine Deckert så hittar du fler låtar med tiden.

Kram från Madeleines mamma!

2011-04-19 @ 23:48:39
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Anne

Glömde säga att du gör helt rätt att leva livet fullt ut. Upptäck världen och ta tillvara alla njutningar som finns. Vi är här på jorden just för att njuta...det hade Madde gjort om hon fått vara kvar här. Hon var ju på väg till Spanien, där hon ville leva innan "cancernörden" tog henne till himlen.

Förresten...här är det en underbar vår....äntligen!!!

Varma kramar!

2011-04-19 @ 23:52:58
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0